Sunday, May 15, 2022

Великопостната молитва - Св. Ефрем Сирин - проповед от о. Макарий

 

#VladimirDjambov; #Orthodox; #Talmach; #PraBlah

http://remnantrocor.blogspot.com/2012/02/lenten-prayer.html

Великопостната молитва

(проповед от о. Макарий) 

.

#VladimirDjambov; #Orthodox; #Talmach; #PraBlah

http://remnantrocor.blogspot.com/2012/02/lenten-prayer.html

Великопостната молитва

(проповед от о. Макарий) 


От всички великопостни химни и молитви, една кратка молитва може да бъде наречена великопостната молитва. Това е традиционна [молитва], и може би [от] един от най-великите учители на духовния живот – Св. Ефрем Сирин. Ето и текста: 

 

„Господи и Владико на моя живот, не ми давай дух на безделие, униние, властолюбие и празнословие. (поклон)

 

Но дух на целомъдрие, смиреномъдрие, търпение и любов дарувай на мене, Твоя раб. (поклон)

 

Ей, Господи Царю, дай ми да виждам моите прегрешения и да не осъждам моя брат, защото си благословен во веки веков. Амин. (поклон)

 

Забележка      Тая молитва се казва в сряда и петък на Сирната седмица и през цялата св. Четиридесетница, освен в събота и неделя.” (Молитвеник)

 

Тази молитва се казва два пъти в края на всички великопостни служби от понеделник до петък, но без събота и неделя, защото в тези дни празнуваме – в неделя – възкресението, а в събота – сабат и постът е ограничен. При първо изчитане на тази молитва, следва земен поклон след всяко моление, а в края – (кръстен поклон) и 12 пъти казваме: „Боже, очисти мене грешния.” И цялата молитва се повтаря с един последен земен поклон (метание) накрая. 

 

И защо тази кратичка молитва заема толкова важно място в цялото великопостно богослужение? Защото тя изброява, по един уникален начин, всички отрицателни и положителни елементи на покаянието и съставлява, така да се каже, контролен лист [чек-лист] за отделните великопостни усилия. Това усилие е насочено на първо място към освобождаването ни от такива основни духовни заболявания, които оформят живота ни и на практика правят невъзможно дори да започнем да се обръщаме към Бога. 

 

Да се върнем на думата земен поклон – на гръцки метание – която означава да променим умонагласата си. Така че като преминаваме от изправена позиция до такава с поклон човек променя умонагласата си и с тялото си. Основното заболяване да се говори за безделие, която представлява една странна комбинация от леност и пасивност и цялото ни същество, което постоянно ни тласка по-скоро надолу, отколкото нагоре, което постоянно ни убеждава, че никаква промяна не е възможна, а следователно не е и желана. Факт е, че дълбоко вкорененият цинизъм, който на всяко духовно предизвикателство отговаря „[Че] За какво?” и прави живота ни труден още в самия му източник. Резултат на безделието е унинието [малодушие] – това е състояние на безнадеждност [униние], което всички духовни отци смятат за най-голяма опасност за душата. 

 

Унинието е невъзможността човек да види нещичко добро или положително. То е свеждането на всичко до негативизъм и песимизъм. Това е една истински демонична сила в нас, защото дяволът в основата си е лъжец. Той лъже човека за Бога и за света. Той изпълва живота с мрак и отрицание. Унинието е самоубийството на душата, защото когато човек е обладан от него, той не е в състояние да види светлината или да я пожелае. Също така то съвпада с неговото властолюбие. Колкото и странно да изглежда, именно безделието и униние изпълват живота ни с властолюбие, като опорочават цялото отношение към живота ни и [като] го правят безсмислен и празен, те ни принуждават да търсим компенсиране и коренно погрешно отношение към другите хора.

Ако животът ми не е ориентиран по Бога, нито е насочен към вечните ценности, то той неминуемо ще стане егоистичен, егоцентричен, а това означава, че всички неща се превръщат в средство за задоволяване собствените ми нужди [самозадоволяване]. Ако Бог не е Господ и Владика на моя живот, то тогава аз се превръщам в собствения си господ и владика, в абсолютния център на моя собствен свят и започвам да оценявам всичко от гледна точка на моите нужди, моите идеи [представи], моите желания и моята преценка. Властолюбието по този начин представлява една основна поквара в отношението ми към други същества, един опит за тяхното подчиняване на самия мен. То не изразяват непременно действителния подтик да се съ-контролират останалите и също може да доведе до безразличие, презиране, липса на заинтересованост и уважение. То всъщност представлява безделие и униние, насочени този път към другите [така], че то допълва духовното самоубийство с духовно убийство. 

 

И накрая празнословието – от всички тварни същества, само човекът е надарен с дара на словото. Всички [Свети] Отци гледат на него като на самия печат на божествения образ у човека, тъй като Сам Бог е разкрил Своето Слово – както в първата глава на Евангелието от Иоана. Но бидейки върховен дар, по същата причина то е и върховна опасността като представлява самото изразяване на човека. Средството за неговото изпълнение – поради тази причина – представлява средство за неговото падение и самоунищожение на една греховна следа – словото спасява и словото убива, словото вдъхновява и словото отравя, Словото е средството на Истината и е средството за бесовска лъжа. Следователно това да разполагаш в крайна сметка с положителна сила представлява огромна отрицателна сила. То твори отрицателно, когато се отклонява от божествения си произход и предназначение. Словото става празно и налага безделие и униние, [както] и властолюбие – и превръща живота в самата сила на греха. По този начин тези четири [неща] представляват отрицателните обекти на покаянието. Те са пречките, които следва да бъдат премахнати, но един Бог само може да ги отстрани. 

 

От това следва, че първата част от великопостната молитва, описана от дъното на човешката безпомощност, сетне молитвата се придвижва към положителните цели на покаянието, които също са четири. 

 

Целомъдрие – ако човек не свежда този термин – както често и погрешно се прави – само до сексуалната конотация, то се разбира като положителната част [противоположност] на безделието. Точния и пълен превод на гръцката [дума] „софросини” и на църковнославянската [руската] – целомъдрие, би следвало да бъде цялостност на мисленето [умонагласата]. Безделието е първо от цялата разпуснатост, сломеността на съзерцанието и енергията ни, невъзможността да видим цялото – и следователно неговата противоположност е именно цялост [пълнота]. Ако [често] използваме целомъдрието, за да обозначим добродетелта, противоположна на сексуалната поквара, то това е защото прекършеният характер на нашето съществувание никъде не се проявява по-добре отколкото при сексуална похот – отчуждаването на тялото от светлина, контролираща духа. 

 

Христос възстановява пълнотата у нас и Той прави това като възстановяване в нас истинската скала на ценностите като ни води обратно у Бога. Първият и чудесен плод на тази цялостност [пълнота] или целомъдрието е смирението [смиреномъдрието]. Вече говорихме за него – преди всичко – то е победата на истината в нас, отстраняването на всички лъжи, в които обикновено живеем. Само смирението е способно на истина, да види и приеме нещата такива каквито са, и следователно да види Божието величие и благост в любовта и [във] всичко. Ето защо ни се казва, че Бог дава благодат на смирените и се противи на гордите. 

 

Целомъдрието и смиреномъдрието са естествено последвани от търпението. Плътският или [грехо-] падналият човек е нетърпелив да ослепее за самия себе си, той бързо съди и осъжда другите. Като има само някакво начупено, непълно и разкривено знание за всичко, той всичко измерва със своите вкусове и представи, бидейки безразличен към всекиго освен самия себе си, той иска животът да има успех тъкмо тук и сега. Търпението, обаче, е една наистина божествена добродетел. Бог е търпелив, не защото Той е снизходителен, а защото вижда дълбочината на всичко съществуващо и вътрешната същност на нещата, които в своята заслепеност ние не виждаме, е отворена за Него. Колкото повече се приближаваме до Бога, толкова по-търпеливи ставаме, и толкова повече отразяваме онова безкрайно уважение за всички същества, което е една хубава Божия черта. 

 

И накрая, венецът на всички добродетели, на цялото израстване и на всички усилия е любовта. Тази любов, както вече казахме, може да се дарува единствено от Бога – дарът, който е целта на цялата духовна подготовка и практика. Всичко това е обобщено и събрано ведно в заключителното моление на великопостната молитва, в която молим да видите собствените си прегрешения и да не се осъждаме своя брат. 

 

Но, в крайна сметка, има само една опасност - гордостта. Гордостта е източникът на злото и всяко зло е гордост. Не е достатъчно да видя собствените си прегрешения, защото дори и тази очевидна добродетел може да бъде превърната в гордост. Духовните писания са пълни с предупреждения за префинените форми на псевдо-благочестие, които в действителност представляват покритие на смирението и самообвиняването и могат да доведат до една наистина демонична гордост. Когато виждаме собствените си прегрешения и не осъждаме своите братя, когато – с други думи – целомъдрието, смирениемъдрието, търпението и любовта представляват едно [цяло] в нас, тогава и само тогава гордостта на главния [ни] враг ще бъде унищожени у нас. 

 

След всяко моление правим земен поклон. Както казах, метаните не се ограничават само до молитвата на Свети Ефрем, но могат – като последица – да се превърнат в отличителната характеристика в продължение на цялото богослужение. Тук, обаче, тяхното значение се разкрива най-добре [от всякъде другаде]. В дългото и трудно усилие на духовното възстановяване, Църквата не отделя душата от тялото. Целият човек е отпаднал от Бога, целият човек следва да бъде възстановен, целият човек следва да се върне. Катастрофата на греха лежи именно в победата на плътта, на животното, ирационалното, похотта в нас, на духовното и божественото. Но тялото е славно, тялото е свято. Толкова свято, че Сам Бог стана плът. Следователно спасението и покаянието не са презрение към тялото или негово пренебрегване, а възстановяване на тялото в истинската му функция като израз и светлина на духа. Като храм, цената е човешката душа. Това да бъдеш християнин, в известен смисъл, е борба не срещу, а [именно] за тялото. По тази причина се кае целият човек – душа и тяло. Тялото участва в молитвата на душата, точно както душата се моли чрез и във тялото. Земният поклон [метанието] е знак на покаяние и смирение, на обОжение и послушание и по този начин представлява един великопостен ритуал „пар екселанс”. Както гласи един химн от прежде-освещената литургия: „От грях нека се въздържаме, тъй както се въздържаме от храна”. Амин. 

 

Публикувано от Йоана на 15 февруари 2012 г.


Thursday, December 24, 2020

St. Spyridon the Wonderworker, Bp. of Tremithus

 

#VladimirDjambov; #Orthodox; #Talmach; #PraBlah




Troparion — Tone 1

You were revealed as a champion of the First Council /
and a wonderworker, our God-bearing father Spyridon. /
You spoke to one dead in the grave /
and transformed a serpent into gold. /
While chanting your holy prayers /
you had angels serving with you! /
Glory to Him Who gave you strength! /
Glory to Him Who granted you a crown! /
Glory to Him Who through you grants healing to all!

 

Kontakion — Tone 2

Wounded by the love of Christ, /
all-holy one, your mind was given
wings through the light of the Spirit, /
you found work in active contemplation,
God-pleasing Spyridon, /
becoming a divine sacrifice, /
and imploring divine illumination for all.

Tuesday, December 22, 2020

Dec. 19th, 2020 [svidetel, attestor]

 

                                                                                    Translated from Russian

Dec. 19th, 2020

 

Another level of salvific sadness, not despondency, but love expressed this way – a higher one which is that you begin to cry not for yourself, not for your forlorn life, not for yourself, or even for your sins, which is already salvific in the stead of pity for yourself (this is very difficult to overcome and it is difficult to move on to a higher, more purely spiritual [level], to overcome your human mental anguish, and move on to spiritual experience), not even for your relatives and friends [kin], – but to cry for the human race, starting at least [and this is important] from your country.

Unhappy and pitiful, such are the good, even cute, in essence, and calm as if sleeping – you are all [fully] open before the Lord, your whole life before Him, – what do you hope for, not seeing the terrible danger that threatens you, and which you now in your condition cannot escape? Where are you going, not realizing that you are passing by the most important thing that could [possibly] save you? Not taking a thought, light-headedly, taking comfort for yourself with some kind of consolation, fleeting consolations, and self-deception? What is valuable in your life? – a moment shall pass, and you will forget what you were chasing, what you ruined your priceless life for. Virtually as if the winds are blowing and you take up away with them.

What's the point in this? There is no point!

Like little children, you – adults who consider themselves super-smart, what are you doing? Well, indeed this is nothing ...

Miserable and blind - you cause only pain with your emptiness and meaningless unwillingness for the Truth. Your condition causes [the] endless sorrow of hell, exactly the same as all sinful souls see [it] there: a hopeless, heartbreaking, never-saturable melancholy of which there is no limit or end, [virtually] as if all these endless "no-nesses" associated with what you consider to be life were united together ... The desert, the icy wilderness as the gloomy kingdom of Tartar, and the scorched land of the spiritual desert from where there is no return.

How to leave you, and what is to be with you? – this is only an excruciating pain. How to live in this desert where there is no place for anything truly living, fruit-bearing? Why is this so, O Lord? How to pray for you if you do not hear a word or a sound of the prayer, and not a single heart of yours would rise, would will heaven? How to ask for you if you have already died and it is impossible to resurrect you?

Lord, what is this endless pain for when it comes? - and it comes [quite] often. Where is the end to this, and will that be in something?...


Wednesday, May 8, 2019


The Lie


The Lie

Go, soul, the body's guest,
Upon a thankless errand;
Fear not to touch the best;
The truth shall be thy warrant:
Go, since I needs must die,
And give the world the lie.

Say to the court, it glows
And shines like rotten wood;
Say to the church, it shows
What's good, and doth no good:
If church and court reply,
Then give them both the lie.

Tell potentates, they live
Acting by others' action;
Not loved unless they give,
Not strong but by a faction.
If potentates reply,
Give potentates the lie.

Tell men of high condition,
That manage the estate,
Their purpose is ambition,
Their practice only hate:
And if they once reply,
Then give them all the lie.

Tell them that brave it most,
They beg for more by spending,
Who, in their greatest cost,
Seek nothing but commending.
And if they make reply,
Then give them all the lie.

Tell zeal it wants devotion;
Tell love it is but lust;
Tell time it is but motion;
Tell flesh it is but dust:
And wish them not reply,
For thou must give the lie.

Tell age it daily wasteth;
Tell honour how it alters;
Tell beauty how she blasteth;
Tell favour how it falters:
And as they shall reply,
Give every one the lie.

Tell wit how much it wrangles
In tickle points of niceness;
Tell wisdom she entangles
Herself in overwiseness:
And when they do reply,
Straight give them both the lie.

Tell physic of her boldness;
Tell skill it is pretension;
Tell charity of coldness;
Tell law it is contention:
And as they do reply,
So give them still the lie.

Tell fortune of her blindness;
Tell nature of decay;
Tell friendship of unkindness;
Tell justice of delay:
And if they will reply,
Then give them all the lie.

Tell arts they have no soundness,
But vary by esteeming;
Tell schools they want profoundness,
And stand too much on seeming:
If arts and schools reply,
Give arts and schools the lie.

Tell faith it's fled the city;
Tell how the country erreth;
Tell manhood shakes off pity
And virtue least preferreth:
And if they do reply,
Spare not to give the lie.

So when thou hast, as I
Commanded thee, done blabbing--
Although to give the lie
Deserves no less than stabbing--
Stab at thee he that will,
No stab the soul can kill.






Tuesday, May 7, 2019


Rev. Antony Pechersky [of the Caves] (983—1073) died 946 years ago on May 7/20 [23JUL, 15SEP, 11OCT]


Rev. Antony Pechersky [of the Caves] (983—1073) died 946 years ago today { May 7/20 } [23JUL, 15SEP, 11OCT]
11 октября - Собор преподобных отцов Киево-Печерских, в Ближних пещерах (прп. Антония) почивающих.

Антоний Печерский (983—1073) — основатель Киево-Печерской лавры, занимает особое место в сонме древнерусских святых и почитается Русскою церковью как «начальник всех Российских монахов», поскольку основанная им на Киевских горах Печерская обитель многие столетия служила центром и школой древнерусского монашества и просвещения для всей Руси. Именем Антония названы Ближние (Антониевы) пещеры Киево-Печерской Лавры.


Thursday, May 2, 2019


To [a Mohammedan] Seduce the World...


Един есть истинный Бог и Господь наш Иисус Христос. Магомет же, в которого вы верите, был смертным человеком и необразованным, и в мире сем не сделал ничего хорошего, ни одного чуда не сотворил, в противоположность другим пророкам Божьим, каких имеем мы, христиане. Только вы почитаете его за пророка, а на самом деле он — богоборец и своими вымыслами и фантазиями привлек к себе простой и невежественный народ, так что сбылось предреченное в нем, что он «придет прельщать мир».


ново Мученик (Сеник) Иоанн Кальфа


https://www.johnsanidopoulos.com/2010/02/saint-john-kalphes-neomartyr.html

One is the true God and our Lord Jesus Christ. However, Mohammed, in whom you believe, was a mortal and uneducated man, and he did no good in this world, he worked no single miracle, contrary to the other prophets of God that we, Christians, have. Only you esteem him for a prophet, while in actual fact he was a theomachist – and with his fabrications and fantasies he attracted to himself simple and ignorant people, so that what had been foreordained in him came true, namely that he "will come to seduce the world." 



New Martyr John Kalphas (the Apprentice, +1575)

Monday, October 23, 2017

ВОЗВРАЩЕНІЕ ИЗЪ МЕРТВЫХЪ ВЪ СОВРЕМЕННОЙ ГРЕЦІИ


T A L M A C H
Іером. Серафимъ (Роузъ) († 1982 г.).
ДУША ПОСЛѢ СМЕРТИ. СОВРЕМЕННЫЕ «ПОСМЕРТНЫЕ» ОПЫТЫ ВЪ СВѢТѢ УЧЕНІЯ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ.
(Пер. съ англ., съ прилож. разсказа блаж. Ѳеодоры о мытарствахъ. М., 1991).

...
Архим. Кипріанъ, 
игуменъ монастыря св. Кипріана и Іустины (Фили, Греція). 
ВОЗВРАЩЕНІЕ ИЗЪ МЕРТВЫХЪ ВЪ СОВРЕМЕННОЙ ГРЕЦІИ.
При семъ посылаю Вамъ разсказъ извѣстнаго мнѣ человѣка, который умеръ и ожилъ. Полагаю, что онъ окажется интересенъ Вамъ какъ примѣръ для Вашей серіи статей.
Около четырехъ лѣтъ тому назадъ намъ позвонили съ просьбой пріобщить Св. Тайнъ одну пожилую женщину, вдову, живущую въ пригородѣ Аѳинъ. Она была старостильница, и, будучи почти совсѣмъ прикована къ постели, не могла бывать въ церкви. Хотя обычно мы не совершаемъ такихъ требъ внѣ монастыря и направляемъ людей къ приходскому священнику, тѣмъ не менѣе въ этомъ случаѣ у меня было какое-то чувство, что я долженъ идти, и, приготовивъ Св. Дары, я отправился изъ монастыря. Я обнаружилъ больную лежащей въ бѣдной комнаткѣ: не имѣя своихъ средствъ, она зависѣла отъ сосѣдей, которые приносили ей ѣду и другія необходимыя вещи. Я поставилъ Св. Дары и спросилъ ее, хочетъ ли она въ чемъ-нибудь исповѣдаться. Она отвѣтила: «Нѣтъ, за послѣдніе три года на моей совѣсти ничего нѣтъ, что уже не было бы исповѣдано, но есть одинъ старый грѣхъ, о которомъ я хотѣла бы разсказать Вамъ, хотя и исповѣдовала его многимъ священникамъ». Я отвѣтилъ, что если она уже исповѣдовала его, ей не слѣдуетъ дѣлать этого снова. Но она настаивала, и вотъ что она мнѣ разсказала.

Wednesday, October 4, 2017


You - and God
tête-à-tête


T A L M A C H
so much and simple

Каква е разликата между това да си говориш сам със себе си
и да говориш с Бог?

Ти си бог!
Бог ли си?
Ти - и Бог?

1 - Себе си можеш да излъжеш - макар да се ласкаем, че уж било трудно...
   - Бога - не!

2 - Не можеш сам да дадеш съвет на себе си (подобно на барон Мюнхаузен)
   - всеки друг - може - ако го допуснеш до сърцето си...

(((Може би косата ти е по-издръжлива от съвестта ти?!? Представи си!)))

3 - 40 дни в пустинята са такава хубава метафора на 40 години в нашия динамичен пустинен свят! 
   - Бог ги издържа/премина - и не само Бог! 

(((Когато си на 56 г - сякаш и ти ги издържа/премина - но остана ли същия?!?*))) 

4 - Идеята, че можеш сам да се научиш, сам да научаваш - и сам да си преподаваш... не звучи съвсем достоверно
   - но пък няма и друг начин да се научиш на нещо освен САМ - сам да го поискаш/да се потрудиш/да се надяваш на помощ отвън (не на шестица от тотото - а на изтъркани от пясъка на пустинята подметки...)

5 - И толкова да се изучиш, че да преподаваш и на другите/да им оставиш запис/написан завет... (на вятъра - или на завет?) - ЗАВЕТ за какво - освен послушание ВЪВ ВЯРА!
   - Бог ни учи всички - Той не е извън нас, а в сърцето ни! Но Той е и в сърцето на човека-наш враг! И пак ни учи - не ни наказва - о-о-о колко награди берем ежедневно...

6 - И сами си говорим; и ставаме нечии врагове - и ставаме врагове на самите себе си - защото се отказваме да мислим/чувстваме/виждаме/чуваме/(пред-)усещаме/се опиваме... (от божественото в себе си) - да разбираме/прощаваме/допускаме/допозволяваме (мога ли сам на себе си да кажа : "Допусни, че съм прав, за миг!"? - Не - аз ЗНАЯ, че съм прав - но ако зная и че съм грешен - т.е. ГРЕША, значи - не съм прав! И това също го зная - и не е въпрос на моята воля - нито на моето изволение/щение/желание/копнеж/надежда - а на моята Надежда за Мъдрост с Вяра в Любовта) - ГРЕША! 
   - Един Бог е безгрешен...
   - Един Бог е всемилостив... (че с такива като нас може ли да не е Такъв!)
   - всепрощаващ...
   - Той обича творението си (нали сме Негово подобие - това ни говори тонове!)
   - и не наказва - а води и разкрива на своите... (не на Неговите Си - и не на угодилите Му - а на тия, успели да прозрат през завесата на мътното ни 'огледало' - и преборили се с анти-Христа/демона на 21-ви в. - парите [които не купуват щастие/здраве/приятели - а само отрови (ядове) и капани]
   - и дори не ни съди - поне все още не! 
   - а ни явява чудеса ежедневно и ежеминутно!

7 - Замълчи...
   - чуй как говори Бог и Божието! 

(О-о-о - значи си се научил на нещо! все пак...)

4 октомври 2017 г.






всичко важно е едва след края!






Monday, October 2, 2017

GOD's 20171001 The


T A L M A C H
БОЖИЕ 20171001 ТО


List of photos' names: 
ИБМ Молченская
Икортский монастырь близ Гори
часовня Казанской иконы Божьей Матери - все, что осталось от Казанского собора в Вязниках
В 2000 году Минусинский Сретенский кладбищенский храм ---
выгорел и в настоящее время не действует, фото 2006 года
Владимирский храм, Оптина Пустынь
Церковь Троицы Живоначальной - Рамешки - Рамешковский район - Тверская -------
область, восстанавливается, фото ноябрь 2014 года
Казанский собор в Вязниках, фото 1910 года
ИБМ Старорусская
сщмч. Амфилохий Скворцов в лагере
ИБМ Целительница
/left to right; top to bottom - smile and pardon/

Friday, September 29, 2017


7 by 7 Cyrillic
I ponder much and the foundation of my creativity [work] is the Most-High Source always.


T A L M A C H
so much and simple

Аз пък ще гледам към Господа,         Therefore I will look unto the LORD;
ще се уповавам на Бога на моето спасение:       I will wait for the God of my salvation:
Бог мой ще ме чуе.                                   my God will hear me.

Михей 7:7                                                      Micah 7:7



В квадрат 7 на 7

Първи ред:
– Аз Бога познавам, говоря добро, значи существувам.
Втори ред:
– Животът изобилства на Земята, когато истината вселенска е в единение с Бога.
Трети ред:
– За всички мислещи хора само Той (Бог) изрича покой.
Четвърти ред:
– Словото, утвърдено свише, призовава уверенно да се държат устоите на мъдростта на доброто за завършване на пътя към присъединяване към хармонията за ново начало.
Пети ред:
– Защитата на границите нашата земя и растеж обеспечават Божие покровителство, и нашето единство.
Шести ред:
– Хармоничното развитие и потенциалът за растеж за моя род и за мен, как негова част, зависи от Всевишния източник и от историята на рода.
Седми ред:
– Смисълът на живота е в стремеж за усъвършенствуване на духа и душата до пълното съзряване в съвършена личност във вечността.


Вертикално 1-ва колонка:
– Моят живот е като мисъл, облечена в звук, стремящ се към хармония, най-малката частица на разума във Вселената.
2-ра колонка:
– Бог создава около хората твърда граница и ги направлява към самоъсъвършенстване.
3-та колонка:
– Познаването на Земята и размишлението за него призовават покой на духа на нашия род (народа).
4-та колонка:
– Да се говори истината е наша традиция, наша защита, част от нашата душа. (В какво е силата, брате? – В Правдата!)
5-а колонка:
– Благото на Вселената е в това, че Бог Творец уверено и твърдо твори растеж на всичко за пълного съзряване на семената.
6-а колонка:
– Същността на битието на човешкото общество е в мира, покоя, равновесието, хармонията, единството с Всевишния Източник за съвършена душа.
7-а колонка:
– Съществуващият небесен Источник носи в нашия свят и началото на всичко и растеж на всичко, и опит на хората с времето.

Диагонал отгоре надолу и отляво надясно:
– Аз много размишлявам и основание на моето творчество е всевишният Източник винаги.




Saturday, August 26, 2017


The Language of God:
Francis S. Collins


T A L M A C H
so much and simple


(Божий Язык ) Доказательство Бога: Аргументы ученого чтоб поверить

Год выпуска: 2006
Автор: Francis S. Collins / Фрэнсис Коллинз
Исполнитель: Francis S. Collins
Язык: Английский
Тип: аудиокнига
Аудио кодек: MP3
Битрейт аудио: 64 kbps
Описание:
Collins, a pioneering medical geneticist who once headed the Human Genome Project, adapts his title from President Clinton's remarks announcing completion of the first phase of the project in 2000: "Today we are learning the language in which God created life." Collins explains that as a Christian believer, "the experience of sequencing the human genome, and uncovering this most remarkable of all texts, was both a stunning scientific achievement and an occasion of worship." This marvelous book combines a personal account of Collins's faith and experiences as a genetics researcher with discussions of more general topics of science and spirituality, especially centering around evolution. Following the lead of C.S. Lewis, whose Mere Christianity was influential in Collins's conversion from atheism, the book argues that belief in a transcendent, personal God — and even the possibility of an occasional miracle — can and should coexist with a scientific picture of the world that includes evolution. Addressing in turn fellow scientists and fellow believers, Collins insists that "science is not threatened by God; it is enhanced" and "God is most certainly not threatened by science; He made it all possible." Collins's credibility as a scientist and his sincerity as a believer make for an engaging combination, especially for those who, like him, resist being forced to choose between science and God.



4U2C

4U2C

A Prayer Before Communion
by St Dimitry of Rostov


Open, O doors and bolts of my heart
that Christ the King of Glory may enter!
Enter, O my Light and enlighten my darkness;
enter, O my Life, and resurrect my deadness;
enter, O my Physician and heal my wounds;
enter, O Divine Fire, and burn up the thorns of my sins;
ignite my inward parts and my heart with the flame of Thy love;
enter, O my King, and destroy in me the kingdom of sin;
sit on the throne of my heart and [You] alone reign in me,
O Thou, my King and Lord.



To DOWNLOAD – a PHP /pdf/ Book on 10 Miracle-Working Icons of Theotokos



А има ли друг баир оттатък смъртта?
- Стойко Попович (в писмо до сина си [Георги] Сава Раковски)



БОЖИЕТО / OF GOD
Higgs Boson / Holy Sepulchre / the Eye / Aurora Borealis / Rock (Mauritania)
www.revolvermaps.com/?target=enlarge&i=2dr1igobw8i&nostars=true&color=00fff6&m=0&ref=null